نوشته شده توسط : zg

از داکت اسپلیت برای سرمایش و گرمایش آپارتمان های مسکونی ، اداری و ... استفاده می شود. داکت اسپلیت بعنوان یک گزینه لوکس با هزینه برق مصرفی معادل و یا حتی بیشتر از کولرهای گازی و اسپلیت در نظر گرفته می شود.

اغلب به جای استفاده از چند اسپلیت در یک واحد از داکت اسپلیت استفاده می گردد. با استفاده از داکت اسپلیت تامین سرمایش و گرمایش هر قسمت از آپارتمان بصورت مجزا امکان پذیر خواهد بود و همچنین هزینه ی نگهداری و بهره برداری از یک سیستم برودتی کاهش می یابد.

گرم کردن هوای محیط در زمستان و خنک کردن دمای محیط در تابستان از مهمترین وظایف داکت اسپلیت می باشد. که توسط کانال هایی که در سقف کاذب نصب شده اند اجرا می گردد.

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از 2 بخش تشکیل شده است.

  1. یونیت داخلی هواساز
  2. یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر متصل شده و قادر به تامین هوای سرد و گرم و توزیع آن توسط کانال های داکت اسپلیت به اتاق ها یا سالن در هر واحد آپارتمانی (از بالای سقف کاذب) می باشند.

به طور کلی در کندانسور داکت اسپلیت (بخش بیرونی) ماده مبرد خنک می شود و  از طریق لوله مسی به شیر انبساطی و از آنجا بصورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت منتقل می گردد. در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محیط داخلی توسط گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده توسط فن (پنل داخلی ) به درون کانال رفت هوا منتقل می گردد.

 

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

 

  1. کاربرد سرمایش و گرمایش
  2. حذف سیستم چیلر، برج خنک کننده , موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه
  3. امکان استفاده از هوای تازه (Fresh Air) در صورت نیاز
  4. حذف رطوبت از فضا و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی و بیماری
  5. امکان استفاده از سیستم گرمایش با کویل آبگرم
  6. قابلیت نصب داکت اسپلیت برای فضاهای وسیع با کاربری متنوع
  7. امکان قراردادن فیلتر تصفیه هوا و نیز کنترل دمای هر نقطه از فضا به وسیله ترموستات و دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوا بصورت مجزا
  8. راه اندازی آسان داکت اسپلیت
  9. طول عمر بالای داکت اسپلیت

جهت آشنایی بیشتر با ویژگی ها ، کاربرد و عملکرد و همچنین قیمت داکت اسپلیت می توانید به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

https://www.bamintahvie.com/category/air-condition/داکت-اسپلیت



:: موضوعات مرتبط: داکت اسپلیت , ,
:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , هواساز ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

دستگاه هواساز یک سیستم تهویه مطبوع کامل اما وابسته است. در هواساز عملیات سرمایش، گرمایش، رطوبت زنی، رطوبت گیری، میکروب کشی و فیلتراسیون را می توان باهم داشت. البته هواساز بواسطه وجود دستگاه های دیگر تهویه مطبوع مانند دیگ آبگرم، چیلر ، دیگ بخار و... می تواند موثر باشد.

دستگاه هواساز در ساده ترین حالت دارای فن، کویل و فیلتر است.تعبیر صحیح از دستگاه هواساز در سیستم های صنعتی و بزرگ مطرح است. در سیستم های مسکونی معمولا از دستگاه های هواساز جهت تهویه مطبوع استفاده نمی کند چرا که استقلال هر واحد و هر بخش از هر واحد به جهت کیفیت سیستم تهویه و صرفه‌جویی در مصرف مطرح است.

 

هواساز کوچک


همانطور که مطرح شد یک دستگاه هواساز حداقل دارای یک فن، یک کویل و یک بستر فیلتر است. در نتیجه می‌توان یک دستگاه فن کویل و یا یک دستگاه کولر گازی را هم، با نام هواساز خواند.

در سیستم های تهویه مطبوع برای هر یک از هواساز های کوچک اسامی مختلفی در نظر گرفته شده، مانند فن کویل، فن کویل کانالی، اسپلیت و یا داکت اسپلیت. کوچکترین هواساز، هواساز های آپارتمانی هستند. هواساز کوچک آپارتمانی که معمولاً در ایران برای ارزانتر تمام شدن پروژه ها انتخاب می گردد دارای فن، فیلتر کویل گرمایی و ایرواشر است. و از آنجایی که سیستم سرمایش آن تبخیری است اگر کانال کشی و محاسبات و سرویس کاری آن به درستی انجام نشود رضایت کاربر را به همراه نخواهد داشت. در این سیستم رادیاتورها، کولر آبی، کولر گازی، داکت اسپیلت و لوله کشی ها حذف شده و یک دستگاه مرکزی به نام هواساز  آپارتمانی نصب می شود.

 

انتخاب هواساز


برای تهیه هواساز ابتدا باید سیستم عملکرد دستگاه را بشناسیم. یک دستگاه تصفیه هوای خانگی، فن کویل ، کولر گازی و یا داکت اسپلیت را نمی‌توان با نام هواساز خواند. هواساز یک سیستم مرکزی تهویه مطبوع است که اولین پارامتر انتخابی آن نوع کاربری آن است. با توجه به نام کاربری و متراژ محیط می‌توان ظرفیت هوادهی آن را برآورد کرد.

با توجه به نوع کاربری هواساز می توان سیستم سرمایش و گرمایش آن را به صورت تک و یا دو کویل یا با کویل انبساط مستقیم و یا لوله های آتش خوار و کوره هوای گرم انتخاب کرد.

سیستم رطوبت زنی و رطوبت گیری را با توجه به رطوبت مورد نیاز محیط باید انتخاب کرد. کویل سرد ، ایرواشر و سیستم تزریق بخار از جمله سیستم‌های رطوبت زنی و رطوبت گیری در هواساز هستند. حساسیت کاربری هواساز نقش اساسی در انتخاب نوع فیلتراسیون دستگاه دارد. هواسازهای هایژنیک که برای سیستم های بیمارستانی و اتاق های تمیز به کار می‌روند دارای حداقل سه بستر فیلتر هستند، در صورتی که برای تهویه یک سالن ورزشی تنها یک بستر فیلتر کفایت می کند.

سیستم های تکمیلی حوادث مانند سیستم میکروب کشی و بازیافت حرارت و تجهیزات کنترلی بسته به نیاز و حساسیت پروژه انتخاب می شوند.

جنس بدنه هواساز با توجه به نوع کاربری آن تعیین می شود. برای مثال هواساز  هایژنیک  بیمارستانی و آزمایشگاهی باید از بدنه استیل ساخته شود در صورتی که این محدودیت در هواساز مورد استفاده در یک سالن اجتماعات نیست.

 

مزایای هواساز

  1. کمتر شدن میزان لوله کشی در ساختمان
  2. سیستم مرکزی تهویه مطبوع
  3. قابلیت انجام عملیات های مختلف روی هوای خروجی
  4. گستره کاربرد در سیستم های ورزشی، درمانی، تجاری، اداری و ...
  5. امکان دستیابی به حالت ایده آل در تهویه مطبوع
  6. امکان تولید سفارشی طبق درخواست
  7. قابلیت استفاده از سیستم هوشمند
  8. قابلیت تهویه فضاهای بزرگ
  9. امکان جذب گرد و غبار، تامین هوای تازه، امکان تصفیه هوا در سیستم‌های هواساز پیشرفته
  10. امکان استفاده از سیستم بازیافت حرارت

 

معایب هواساز

  1. هواسازها معمولاً دستگاه‌های بزرگی هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند.
  2. عدم امکان استفاده از هواساز مرکزی در آپارتمان ها.
  3. نیاز به سیستم کانال کشی حجیم و دقیق.
  4. خروج از ناحیه آسایش با استفاده از ایرواشر در منازل مسکونی.
  5. هزینه اولیه بالا به واسطه نیاز به سیستم موتورخانه ، چیلر و...
  6. هزینه تعمیرات و نگهداری بالا.
  7. تعمیرات تخصصی.

در ادامه می توانید برای مشاهده تصاویر ، اطلاعات فنی و توضیحات جامع و تخصصی در رابطه با خرید هواساز به وب‌سایت بامین  تهویه ، تخصصی ترین سایت تاسیسات کشورمراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: هواساز , قیمت هواساز , فروش هواساز , خرید هواساز , هواساز آپارتمانی , قیمت انواع هواساز , هواساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

با پایان یافتن فصل تابستان و روزهای گرم سال، فصل استفاده از سیستم های گرمایشی آغاز می شود که یکی از مهم ترین آن ها، پکیج نام دارد.

پکیج از جمله سیستم های گرمایشی بسیار محبوب می باشد که امروزه جایگزین موتورخانه شده است. اما مانند هر سیستمی، پکیج نیز برای استفاده در فصل زمستان، نیاز به آماده سازی دارد که در ادامه هواگیری پکیج را به شما آموزش خواهیم داد.

با سرد شدن هوا، افراد دوست دارند در فضایی زندگی کنند که گرما و آرامش در آن حاکم باشد، لذا استفاده از سیستم های گرمایشی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، انتخاب سیستمی که بتواند به خوبی هوای فضا را گرم کند و بدون نقص کار کند.

برای استفاده از پکیج های گرمایشی در خانه ، باید دستگاه را برای زمستان هواگیری کنید. به همین منظور در اولین قدم به سراغ پمپ پکیج بروید چرا که این قطعه در سیستم گرمایشی پکیج با گذشت زمان از هوا پر می شود و می تواند هنگام استفاده از رادیاتور، عملکرد آن را با مشکل مواجه کند.
اگر هواگیری در پکیج به خوبی انجام نشود، در زمان های مختلف حین کار، از پکیج صداهایی غیر معمول شنیده خواهد شد. پس بهتر است تمامی مراحل هواگیری پکیج را به خوبی انجام دهید تا بتوانید از این سیستم به خوبی استفاده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت پکیج های گرمایشی در انواع مدل ها و ظرفیت ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پکیج-شوفاژ-دیواری-زمینی



:: برچسب‌ها: پکیج , قیمت پکیج , پکیج دیواری , پکیج زمینی , پکیج گرمایشی , فروش پکیج , خرید پکیج , پکیج ایران رادیاتور , پکیج بوتان , بوتان پکیج , هواگیری پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

امروزه سیستم های تهویه مطبوع بسیار زیادی در جهان با تنوع کاربری، عملکرد و قیمت های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند و با افزایش سطح استاندارد و کیفیت زندگی افراد، توجه به نوع سیستم و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در انتخاب نوع سیستم تهویه مطبوع بسیار مورد توجه قرار میگیرد. با بالارفتن هزینه های انرژی در جامعه امروز میزان مصرف انرژی این تجهیزات یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب مناسب نوع سیستم های تهویه مطبوع مورد نیاز در هر پروژه می باشد.

همچنین استفاده از VRF صرف نظر از موضوع قیمت بالای خرید تجهیزات اولیه و هزینه سنگین اجرای آن که بیشتر در ساختمانهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت و داکت اسپلیت بوده و باعث کاهش قابل توجه در مصرف برق و جمع شدن کندانسورهای هر واحد می شود.

انواع سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع مستقل

 

  1. کولر اسپلیت یونیت
  2. داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی
  3. سیستم مینی چیلر

در سیستم های تهویه مطبوع ذکر شده، بهترین محل نصب کندانسورها در پشت بام است در صورتی که تعداد طبقات بیش از پنج طبقه نباشد.

 

کولر گازی

استفاده از کولر گازی و اسپلیت های دیواری که امروزه بسیار رایج گردیده است، ساده ترین و ارزان ترین روش برای خنک کردن واحدها به خصوص در مناطق معتدل و مرطوب است. اسپلیت برای ساختمان های کوچک مناسب بوده  و انتخاب خوبی برای برج ها و سازه های بزرگ نیست.

 

داکت اسپلیت

 استفاده از داکت اسپلیت به صورتی که برای فضاهای مختلف در آپارتمان دارای دریچه های مستقل باشند و بهره وری سیستم کاهش پیدا نکند، به طراحی ساختمان ها کمک بسیاری می کند. و نسبت به اسپلیت های دیواری انتخاب بهتری است. البته تعدد کل کندانسورهای آپارتمان در این حالت سبب نیاز به فضای زیادی در پشت بام خواهد گردید و تعمیر و نگهداری این سیستم سخت تر خواهد شد. اگر یک اسپلیت کانالی چندین فضا را پوشش دهد، قابلیت کنترل موضعی دما از دست رفته و سبب افزایش مصرف برق و کاهش بازدهی می گردد.

مینی چیلر

از نظر فنی استفاده از مینی چیلر انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت بوده و باعث کاهش نسبی در مصرف و هزینه برق و تجمیع کندانسورهای هر واحد می شود. همچنین امکان کنترل دما در فضاهای مختلف فراهم می شود، اما گزینه مینی چیلر باعث اختصاص بخش قابل توجهی از بالکن برای نصب کندانسور هر مینی چیلر خواهد گردید. طول عمر متوسط مینی چیلرها حدود 18 سال می باشد.

 

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی

 

چیلر + فن کویل یا هواساز

سیستم VRF

در سیستم های تاسیسات تهویه مطبوع مرکزی اولین مزیت اساسی، کاهش مصرف برق واحدها و ارتقای سطح آسایش برای افراد حاضر در محیط می باشد. همچنین با حذف کندانسورها، هزینه های معماری ناشی از استتار کندانسورها در نمای ساختمان منتفی می شود. از مزایای دیگر سیستم تهویه مطبوع مرکزی عدم الزام سرمایه گذاران به ساخت تراس های متعدد و احیای فضای تراس ها می باشد که نقشی اساسی در ارتقای پروژه خواهد داشت.

 

سیستم اسپلیت مرکزی VRF 

استفاده از VRF نیز صرف نظر از موضوع قیمت بالای خرید اولیه تجهیزات و هزینه سنگین اجرای آن که بیشتر در ساختمانهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب بهتری نسبت به اسپلیت و داکت اسپلیت بوده و باعث کاهش قابل توجه در مصرف برق و تجمیع کندانسورهای هر واحد می شود. امکان کنترل دما در فضاهای مختلف نیز از مزایای این سیستم می باشد. در سیستمVRF با انتقال کندانسورها از نمای ساختمان به نقاط کور می توان کمک شایانی به ارتقای معماری و نمای ساختمان نمود که این مورد از مزایای سیستم اسپلیت مرکزی VRF می باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم های تاسیسات تهویه مطبوع مستقل مانند کولر گازی یا اسپلیت، داکت اسپلیت و سیستم های اسپلیت مرکزی VRF امکان استفاده موردی از سیستم گرمایش آن ها است، چرا که در سیستم های فوق افراد میتوانند بطور مستقل در واحد و یا یک نقطه از واحد خود از گرمایش سیستم بهره ببرند. نیاز به چنین سیستمی عموما در اواخر هر فصل اتفاق می افتد، زمانی که سیستم های گرمایشی هنوز شروع به کار نکرده و همیشه افرادی در مجموعه هستند که بر خلاف اکثریت نیاز به دمای متفاوتی جهت دمای رفاه داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات فنی تخصصی و مشاهده اطلاعات فنی و تصاویر محصولات و همچنین مشاهده قیمت محصولات می توانید به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز



:: موضوعات مرتبط: هواساز , کولر گازی , فن کویل , چیلر , ,
:: برچسب‌ها: هواساز , داکت اسپلیت , چیلر , مینی چیلر , فن کویل , کولر گازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

با افزایش آلاینده ها و ذرات معلق و زیان آور در هوای شهر های بزرگ , مردم تصمیم به خرید دستگاه تصفیه هوا گرفتند اما با سیلی از مدل ها، برندها، تکنولوژی ها و همچنین تنوع قیمت ها مواجه شده اند و همین سبب سخت شدن انتخاب دستگاه تصفیه هوا مطلوب و مناسب می گردد.

در این مقاله چگونگی انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب را بررسی می کنیم و به ویژگی های یک دستگاه تصفیه هوای خوب می پردازیم. همچنین میزان تاثیر واقعی عملکرد آنها در تصفیه هوای منزل یا محل کار شما توضیحاتی را ارائه نمائیم.

ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب

نکاتی که زمان خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آنها توجه کنید.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه هوا :

متراژ محل مورد نظر

متراژ کل منزل و یا آپارتمان مد نظر نیست؛ باید متراژ یک محل خاص مانند اتاق خواب و یا پذیرایی را در نظر بگیرید.

 

آیا شما کودک و یا نوزاد در منزل دارید؟

اگر فرزند نوزادی دارید و نگران ویروس ها و باکتری های محیط اطرافش هستید، باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید و با ضد عفونی کردن هوای منزل سلامتی بیشتر کودک خود را ضامن شوید.

 

آیا دستگاه های بزرگتر قدرت بیشتری دارند؟

علاوه بر اندازه بزرگتر و مراحل فیلتر کاملتر دستگاه ، اندازه سطح مقطع فیلتراسیون آنها نیز در بهبود کیفیت هوای خروجی موثر است.

پس از تعیین نوع تکنولوژی دستگاه تصفیه هوا، مهمترین نکته تعداد و سطح فیلتر های دستگاه تصفیه هوا می باشد.

هرچه مساحت فیلتر های دستگاه  تصفیه هوا بزرگتر باشد و تعداد مراحل تصفیه هوا ، که عمدتا شامل: پیش فیلتر، فیلتر هپا، فیلتر کربن اکتیو، فیلتر الکترواستاتیک، فیلتر دائمی نانو پلاسما، لامپ UV و مولد یون منفی می باشد بیشتر باشد دستگاه مورد نظر قدرت بیشتری در جذب آلاینده ها، ویروس ها و قارچ  را در هوای محل کار و خانه ما را خواهد داشت.

 

نشانگر زمان تعویض فیلتر

یکی از امکانات دستگاه های تصفیه جدید داشتن سنسور و نشانگر زمان تعویض فیلتر است که به شما کمک میکند تا در اسرع وقت در زمان نیاز فیلترهای دستگاه را تعویض نمائید. چراکه اگر فیلتر ها به موقع تعویض نشوند عملکرد سیستم برعکس شده و استفاده از دستگاه تصفیه هوا معایب و مضرات بیشتری دارد.

 

متراژ واقعی دستگاه ها

باتوجه به اینکه متراژ اعلام شده برای تصفیه هوای هر دستگاه با  حداکثر دور فن می باشد، بهتر است دستگاه تصفیه کننده هوایی را انتخاب کنید که بتواند در دور متوسط و با صدای کمتر ، کل مساحت مورد نظر شما را پوشش دهد. همچنین بهتر است هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب دستگاهی را انتخاب نمایید که برای دو برابر متراژ موجود و مورد نظر خود نیز مناسب باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و قیمت دستگاه تصفیه هوا به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که  قصد خرید یک سیستم تهویه هوای مطبوع برای خانه و یا محل کار خود تهیه کنید، احتمالا میان خرید داکت اسپلیت و اسپلیت دچار تردید می شوید. لازم به ذکر است که هر دو این ها کارایی فوق العاده ای دارند و می توانند به ایجاد فضایی خوب کمک کنند. اما سوال این است کدام یک از آن ها می توانند برای فضای شما مناسب تر باشند؟

 

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت ها برای فضاهای بزرگ ، مراکز خرید و ... بسیار کارآمد هستند اما لازم به ذکر است که داکت اسپلیت ها می توانند در خانه ها نیز مورد استفاده قرارگیرند. داکت اسپلیت دارای یک سیستم مرکزیست که هوای مطبوع از طریق دریچه هایی که در اتاق های مختلفی قرار دارند، به آن ها هدایت می شوند. داکت اسپلیت ها برای یکسان سازی هوا و همچنین نگهداشتن محیطی وسیع در یک دما بسیار مناسب هستند.

 

نصب کدام یک آسان تر است؟

در حالی که هر دوی سیستم های تهویه مطبوع تقریبا به یک صورت عمل می کنند، اما نصب آن ها کاملا با یکدیگر تفاوت دارد. داکت اسپلیت ها برای ایجاد تهویه مطبوع از طریق کانال هایی در سراسر خانه و مراکز و از طریق دریچه هوا را عبور می دهند که این کار توسط یک سیستم مرکزی صورت می گیرد. به دلیل آن که داکت اسپلیت ها می توانند مساحت بسیاری را پوشش دهند، برای مکان های بزرگ بسیار مناسب هستند.

اما نصب اسپلیت ها بسیار آسان تر است. اما برای نصب این سیستم ها لازم است تا روی دیوار خانه، سوراخ هایی نصب شود که در این صورت داکت اسپلیت ها احتیاجی به این کار نخواهند داشت. داکت اسپلیت ها برای نصب و راه اندازی گرانتر به نظر می رسند. اما برای ساختمان های بزرگ استفاده از این سیستم به جای قرار دادن تعداد زیادی اسپلیت مقرون به صرفه خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع داکت اسپلیت به لینک زیر در سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/داکت-اسپلیت



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: اسپلیت , داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , اسپیلت ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

بوستر پمپ هدفی جدا از پمپ آب ندارد. وقتی اسم بوستر پمپ به میان می‌آید، برخی تصور می‌کنند که با یک دستگاه کاملاً جدید روبرو هستند، در صورتی که بوستر پمپ همان کارکرد پمپ را دارد؛ اما ساختار آن متفاوت است. بوستر پمپ دستگاه جدیدی نیست. سال ها است که از این دستگاه برای افزایش فشار آب استفاده می‌شود. در سال های اخیر با گسترش آپارتمان نشینی و مجتمع‌های مسکونی نیاز به این دستگاه به جهت افزایش فشار آب بیشتر از گذشته احساس می شود.

 

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ دستگاهی است که در آن چندین پمپ یا الکتروپمپ در کنار هم و به صورت موازی قرار گرفته‌اند. این نوع ساختار باعث افزایش فشار آب خروجی می‌شود. عملکرد بوستر پمپ خیلی ساده است. در کمترین میزان استفاده، بوسترپمپ همانند پمپ معمولی عمل می‌کند. در زمان کاهش فشار آب، پمپ بعدی روشن می‌شود. در صورتی که روشن شدن الکتروپمپ بعدی نتواند میزان فشار مورد نیاز را تأمین کند، پمپ بعدی در ساختار فعال می‌شود. این روشن شدن تا هنگامی پیش می‌رود که تمامی قسمت‌ها به آب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. البته گاهی لازم است که تمامی الکتروموتورها روشن شوند.

ترتیب خاموش شدن آن هم به همین صورت است. در هنگام کاهش فشار آب، پمپ‌ها به همان صورتی که روشن شدند، خاموش می‌شوند. البته خاموش شدن پمپ‌ها به معنای خاموشی کامل نیست. در ساعاتی که مصرف آب در کمترین میزان مصرف خود قرار دارد، صبح زود یا آخر شب‌ها، بوستر پمپ همانند پمپ عمل می‌کند.

 

بوستر پمپ دور ثابت و دور متغیر

بوستر پمپ ها به دو نوع بوستر پمپ دور ثابت و بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر تقسیم می‌شوند. بوستر پمپ دور ثابت کاربرد مخصوصی دارد. بهترین کاربرد استفاده از این نوع بوستر پمپ در سیستم‌های آتش نشانی است. در واقع سیستمی که وظیفه دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن فشار آب را به نقطه معینی برساند و افزایش دهد.

بوستر پمپ دور متغیر که این روزها در واحدهای مسکونی و صنعتی مورد استفاده مقرار می‌گیرد بر اساس میزان فشار وارد بر دستگاه روشن و خاموش می شود.

 

هدف استفاده از بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ در مکان‌هایی استفاده می‌شود که به دلیل مصرف زیاد آب، امکان به کار بردن پمپ معمولی برای افزایش فشار آب نیست. در واقع پمپ آب فشار آب کافی را تامین نمی کند.

مجتمع‌های مسکونی بهترین مثال برای کاربرد بوستر پمپ هستند. در این مجتمع‌ها به دلیل اینکه افراد زیادی ساکن هستند و هر لحظه امکان افزایش یا فشار آب وجود دارد، استفاده از پمپ آب به صرفه نخواهد بود. چرا که پمپ تک نمی‌تواند آب را به نقاط بسیار زیادی برساند و همچنین به دلیل روشن و خاموش شدن‌های مکرر آسیب زیادی خواهد دید.

در این شرایط بهترین حالت، استفاده از بوستر پمپ است تا بتواند آب را به نقاط دور با فشار بالا برساند. البته نکته بعدی اینکه روشن و خاموش شدن آسیبی به ساختار دستگاه نخواهد زد.

 

انواع بوستر پمپ

برندهای بزرگ تولید کننده پمپ در دنیا بر سر بوستر پمپ با یکدیگر شدیدا در حال رقابتند. در همه کشورها بوستر پمپ بیشتر از بقیه انواع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو تمامی کارخانه‌های سازنده به دنبال بدست آوردن بازار هستند.

 

بهترین شرکت‌های تولید کننده بوستر پمپ

 

بوستر پمپ پنتاکس

پنتاکس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده انواع پمپ و بوستر در ایتالیا است. این شرکت با تولید پمپ‌های سازگار با محیط زیست و استفاده از تکنولوژی به روز در ساخت توانسته است تا سهم فوق‌العاده‌ای را از بازار به دست آورد. در حال حاضر پنتاکس یکی از پرفروش‌ترین پمپ‌های جهان و حتی ایران است. بوستر پمپ آبرسانی پنتاکس یکی از پرفروش ترین بوستر پمپ های آبرسانی در ایران می باشد.

 

مزیت‌های اصلی بوستر پمپ پنتاکس

  1. دارای اندازه کوچک‌
  2. دارای بازده بالاتر
  3. دارای طول عمر بالا
  4. دارای سطح صدای کمتر
  5. دارای قابلیت جداسازی آسان
  6. دارای ضمانت معتبر
  7. دارای سیستم قابلیت افزایش فشار به صورت خودکار

 

بوستر پمپ داب

داب شرکت ایتالیایی دیگری است که در کنار اقدام به تولید انواع پمپ و بوستر پمپ‌های قوی می‌کند. این شرکت با تولید نمونه‌های مختلف در همه صنایع نفوذ بالایی به دست آورده است. همچنین استفاده از قطعات باکیفیت باعث شده تا محصولات داب کیفیت بالایی در مقابسه با دیگر رقبای خود داشته باشد.

 

مزیت‌های اصلی بوستر پمپ داب

  1. اندازه کوچک‌
  2. بازده بالا
  3. طول عمر زیاد
  4. سطح صدای کمتر
  5. قابلیت جداسازی آسان
  6. ضمانت نامه معتبر
  7. سیستم قابلیت افزایش فشار به صورت خودکار

بوستر پمپ پمپیران

پمپیران یکی از شرکت‌های قدیمی ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1354 در شهر تبریز آغاز کرد. این شرکت در اوایل با همکاری و تحت لیسانس شرکت‌های آلمانی اقدام به تولید انواع پمپ می‌کرد؛ اما امروزه با اتکا به مهندسان داخلی توانسته سهم بسیار بالایی را در فروش بوستر پمپ به دست بیاورد. پمپیران در حال حاضر یکی از قوی‌ترین برندهای تولیدکننده انواع پمپ است. به دلیل سازگار بودن ساختارهای پمپ این برند، میزان فروش بالایی نسبت به سایر رقبای خود دارد.

 

بوستر پمپ ابارا

شرکت سازنده پمپ ابارا با استفاده از آخرین تکنولوژی روز توانسته در تولید انواع پمپ در لیست بهترین پمپ های جهان قرار گیرد. شرکت ابارا در سال 1330 شمسی (1912 میلادی ) در کشور ژاپن با مدیریت آریا اینو کوچی تأسیس شد و با توجه به گسترش محصولات و تقاضای مشتریان در سراسر جهان در کشور ایتالیا نیز این پمپ ساخته و به بازار عرضه می شود.ابارا یکی از شرکت‌های مطرح ژاپنی در تولید انواع پمپ و بوستر پمپ است. ابارا به دلیل تولید نمونه‌هایی سازگار با محیط زیست تاکنون توانسته فروش بسیار بالایی در دنیا به دست بیاورد. استفاده از قطعات باکیفیت و سازگار با محیط زیست، به کار بردن آخرین تکنولوژی در ساخت و تولید انواع بوستر پمپ ، ابارا را به یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده تبدیل کرده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت بوستر پمپ در انواع آبرسانی و آتش نشانی به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

با وجود آلاینده های گوناگون و خطرناک و همچنین ویروس کرونا که مهمان ناخوشایند کره زمین شده خانم های باردار ، استرس زیادی دارند؛ اینکه چگونه فرزند خود را سالم به دنیا بیاورند و در محیطی سالم زندگی کنند. با پیشرفت های بسیار در تکنولوژی  در راستای پاکسازی هوا از آلاینده های مختلف و بخصوص ذرات معلق در هوا، می توان از دستگاه تصفیه هوا استفاده نمود. در این مقاله این مبحث را بررسی خواهیم کرد که دستگاه تصفیه هوا تا چه اندازه می تواند برای یک خانم باردار و نوزاد وی مفید باشد.

 

فواید دستگاه تصفیه هوا برای خانم های باردار و نوزادان چیست؟

همه ی خانم های باردار از شروع بارداری به فکر تهیه اتاقی کامل برای نوزاد خود هستند. وسایل و لوازم اصلی مورد نیاز اتاق مانند تخت خواب، سیسمونی و ... را تهیه کرده و در آن می چینند. در حالی که داشتن همه این موارد در یک اتاق کودک بسیار ضروری است، در این میان سوال اساسی این است که "آیا باید برای نوزاد خود یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنم؟"

داشتن خانه ای عاری از آلاینده های موجود در هوا در سلامت نوزاد تازه متولد شده نقش بسیاری دارد. تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه به دلیل آلاینده های زیاد هوا و فعالیت هایی که در خانه انجام می شود، ممکن است غیرممکن به نظر برسد. حتی در اتاقی که فعالیت های آنچنانی در آن صورت نمی گیرد، نمی توان به طور قطع گفت که هوای پاکی جریان دارد.

اما شما می توانید به راحتی از شر آلاینده های موجود در هوا خلاص شوید. با کمک یک دستگاه تصفیه هوای کارآمد، می توانید خانه خود را عاری از ذرات معلق موجود در هوا کنید. البته استفاده از دستگاه تصفیه هوا فواید زیادی را برای مادر باردار و نوزاد به همراه خواهد داشت که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

 

فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای خانم های باردار چیست؟

پرورش جنین سالم مهمترین وظیفه ی یک خانم باردار است. همان طور که می دانید تحقیقات مختلفی درباره تاثیرات آلودگی هوا روی خانم های باردار انجام شده است. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند سبب بروز مشکلات باروری، زایمان زودرس، وزن کم نوزاد حین تولد، آسم و اوتیسم شود که امکان بروز هر کدام از این مشکلات، سبب دلشوره و نگرانی خانم های باردار خواهد بود که هیچ گونه مشکلی نوزادشان را تهدید نکند لذا هر مادری را مجاب می کند تا به بهترین شکل ممکن محیطی امن برای جنین خود فراهم نماید.

 

فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا در سلامتی نوزادان چیست؟

برای حفظ سلامتی نوزاد باید به موارد اساسی توجه نمود. کودکان و نوزادان به دلیل ریه های ضعیف تری که نسبت به بزرگسالان دارند، بیشتر در معرض آسیب های جدی آلاینده های معلق موجود در هوا، قرار گیرند. و به علت پایین بودن سیستم ایمنی آنها ، باید اقدامات زیادی در این برهه از زندگی ، برای حفاظت از نوزادان صورت گیرد.

بهبود کیفیت هوای داخل خانه سلامتی کودک شما را تضمین می کند. آسان ترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از دستگاه تصفیه کننده هوا است.

ریه های نوزادان و کودکان ظرفیت کمتری نسبت به ریه های بزرگسالان دارند. این ظرفیت ریه کوچک تر بدان معنی است که کودکان هوای بیشتری نسبت به بزرگسالان مصرف می کنند و در هر دقیقه بیشتر نفس می کشند. به طور معمول، نوزادان 40 تا 60 بار در دقیقه نفس می کشند که این تقریبا دو برابر تعداد تنفس در بزرگسالان است.

متاسفانه، این الگوهای تنفس می توانند خبر بدی برای کودک شما باشند. در اکثر خانه ها آلرژن، باکتری، انواع ذرات معلق هوا، ویروس و کپک وجود دارند که می توانند در هوا شناور شوند. جالب است بدانید که آژانس حفاظت از محیط زیست نشان داده است که هوای داخل خانه می تواند تا 5 برابر بیشتر از فضای بیرون آلوده باشد. از آنجایی که بیشتر خانه ها دارای عایق هوا هستند، پس از ورود هوا به داخل، هوا درون خانه گیر افتاده و راه تعویض ندارد. خبر بد این است که اتاق های کودکان بیشتر از سایر مکان ها در معرض آلودگی هوا قرار دارند. چرا که با هر بار ورود بزرگسالان به اتاق کودک، آلاینده های بیشتر و نهفته ای را به هوای اتاق کودک شما وارد می کنند.

از طرفی به دلیل جلوگیری از سرماخوردگی و ورود گرد و غبار از فضای بیرون و یا حتی مسائل امنیتی، اغلب درب پنجره اتاق کودکان بسته است؛ به همین دلیل هوا کمتر از اتاق آن ها خارج می شود.

اگر فرش جدیدی برای اتاق نوزاد خریداری کرده اید، اگر کفپوش نصب کرده اید، اگر مبلمان به اتاق او اضافه نموده اید، اگر اتاق کودک خود را رنگامیزی کرده اید، احتمالا در فضای اتاق سطح بالایی از ترکیبات ارگانیک فرار (یا VOC) وجود دارد. (VOC  گازهای نامرئی هستند که به آرامی از رنگ ها، لاک ها، چوب فشرده شده، پشتی فرش، چسب ها و موارد دیگر آزاد می شوند.(

آن ها همچنین درون اسپری های تمیز کننده هوا و در کل در مواد پاک کننده وجود دارند. گاهی اوقات ماه ها طول می کشد تا VOC ها کاملا از سطوح خارج شوند. همین موضوع است که نشان می دهد در واقع هیچ محیطی در شهر های بزرگ برای ریه های نوزادان و کودکان امن نیست.

 

نتیجه گیری

این روزها با شیوع ویروس کرونا، استفاده بیش از حد بشر از سوخت های ناسالم، دودهای حاصل از کارخانه ها، مصنوعات موجود در خانه، رنگ ها، دود سیگار، پرزهای فرش و بسیاری دیگر از ذرات و آلاینده های معلق در هوا، که هوا را برای تنفس ناسالم کرده اند باید در کنار کمک به حفاظت از محیط زیست، محیطی سالم برای تنفس خود فراهم سازیم. خوشبختانه دستگاه های تصفیه هوای باکفیتی وجود دارند که شما می توانید به کمک آن ها، به میزان 99 درصد از آلاینده ها را از هوای خانه خود حذف کنید. پس اگر کودکی در راه دارید، یا اینکه نوزاد خود را به دنیا آورده اید، و اگر به سلامتی خانواده خود اهمیت می دهید، یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت خریداری کنید و هوایی پاک و تمیز تنفس کنید و از سلامت خود و خانواده خود اطمینان حاصل نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و قیمت دستگاه تصفیه هوا به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , قیمت تصفیه هوا , تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

ما نسبت به کیفیت غذا و آبی که می‌خوریم و می‌نوشیم، حساس هستیم، زیرا می‌دانیم در صورت عدم کیفیتشان سلامتی ما به خطر می‌افتد، اما آیا این حساسیت را نسبت به هوایی که استنشاق می‌کنیم هم داریم؟

کالای ایرانی لزوماً نسبت به رقبای جهانی خود کیفیت پایین‌تری ندارد. در بازار دستگاه‌های تصفیه هوا ، یک دستگاه تصفیه هوای ایرانی، در صورت برخورداری از استانداردهای لازم، نه تنها چیزی نسبت به رقبای وارداتی خود کم ندارد، بلکه مزیت‌های بسیار مهمی نیز برای خریداران خود خواهد داشت. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به پشتیبانی طولانی مدت پس از فروش، عدم مشکل در تأمین فیلترها و طراحی متناسب با آب و هوای ایران اشاره کرد.

ما نسبت به کیفیت غذایی که می‌خوریم یا آبی که می‌نوشیم، بسیار حساس هستیم. چراکه می‌دانیم در صورت کیفیت پایین آن‌ها، سلامتی ما با مشکلات جدی در آینده نه چندان دور، مواجه خواهد بود. در این میان، خطراتی که آلودگی هوا برای سلامتی ما ایجاد می‌کند، در زندگی روزمره گم شده است.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر روی این کره خاکی هوای آلوده را وارد شش‌های خود می‌کنند! سالانه نزدیک به ۷ میلیون نفر به دلیل تنفس آلاینده‌های خطرناک جان خود را از دست می‌دهند.

بی‌تفاوت رد شدن از کنار چنین آمارهایی در نهایت سلامتی ما و خانواده‌هایمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه ما بیش از ۸۰% از روز را در محیط‌های بسته سپری می‌کنیم، بنابراین آلودگی هوا تردید ندارد، چاره دارد!

بازار دستگاه‌های تصفیه هوا تنوع باورنکردنی‌ای دارد. از انواع برندهای وارداتی تا تولید کنندگانی که در داخل کشور سعی در ارائه محصولی با استانداردها و کیفیت بالا را دارند.

فیلترهای قدرتمند با استانداردهای اروپایی

فیلترها قلب یک دستگاه تصفیه هوا هستند و در صورتی که از کیفیت و ظرفیت کافی برخوردار نباشند، دستگاه به خوبی هوای اتاق را تصفیه نخواهد کرد. این فیلترها بدون اضافه کردن ماده جدید به محیط و تنها با جذب آلاینده‌ها، هوایی کاملاً سالم را به محیط تزریق می‌کنند.

دستگاه تصفیه هوای ایرانی مناسب برای آلودگی اقلیم ایران

آلودگی در هر شهر و اقلیمی، جنس متفاوتی دارد. یک دستگاه تصفیه هوا مناسب باید برای محیطی که ما در آن زندگی می‌کنیم طراحی شده باشد. برای مثال آلودگی شهر اهواز از جنس گرد و خاک درشت (PM۱۰) و ریز (PM۲.۵) است.

در حالی که آلودگی هوا در شهر تهران از نوع PM۲.۵ و به دلیل ترافیک است یا در عسلویه بخش بزرگی از آلودگی را گازهای شیمیایی تشکیل می‌دهند که در بخش‌های صنعتی تولید می‌شود.

بخشی از دستگاه‌های وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم ایران نداشته باشند.

بیشتر دستگاه‌های وارداتی فیلترهای خود را از خارج کشور تأمین می‌کنند. در شرایطی که تحریم‌های موجود ممکن است برای واردات مشکلاتی ایجاد کند، تعویض فیلتر پس از به اتمام رسیدن ظرفیتش با دشواری‌هایی همراه است. که در دستگاه های ایرانی با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

فرقی ندارد که در چه محیطی وقت می‌گذرانید. به عنوان مدیر یک بخش اداری باید بدانید که کیفیت نامطلوب هوا، سلامت خانواده‌هایی ایرانی را به خطر می‌اندازد و بازدهی کارکنانتان را با مشکل جدی رو به رو می‌سازد. کارکنان بخش‌های صنعتی بیش از هر قشر دیگری با مشکلات جدی آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و بهبود کیفیت هوا در این بخش‌ها امری بسیار ضروری است. علاوه بر همه این موقعیت‌ها، آلودگی هوا سلامتی کودکان ما را (به دلیل تعداد تنفس بیشتر نسبت به بزرگسالان) و سالمندان به دلیل سیستم دفاعی حساس‌تر با تهدیداتی جدی رو به رو می‌کند.

خبر خوب این است که یک دستگاه تصفیه هوای مناسب تا ۹۹% از آلاینده‌های محیط را جذب خود می‌کند و هوایی سالم را به شما هدیه می‌دهد. با توجه به نکاتی که گفته شد، انتخاب یک دستگاه تصفیه هوای ایرانی گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و قیمت دستگاه تصفیه هوا به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , بهترین دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تهویه هوا , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

انواع مدل های پکیج بوتان

پکیج های بوتان در انواع دو مبدل و تک مبدل، فن دار و بدون فن و در مدل های Perla، Venezia، Calda Venezia، BN324 و CV424S تولید و عرضه می شوند.

 

گارانتی پکیج بوتان

پکیج های گرمایشی دیواری و زمینی بوتان دارای 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت بوتان می باشند.

 

نکات قابل توجه در خرید پکیج بوتان


در محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، برای واحد مسکونی مساحت را درعدد 150 (کیلو کالری) و برای واحدهای اداری مساحت را در عدد 100 (کیلو کالری) ضرب می کنیم.

در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری بصورت افقی و بیش از 30 سانتی متر باشد، استفاده ازپکیج های فن دار الزامی می باشد.

  1. پکیج های دو مبدله در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یا آب ورودی دارای سختی (املاح) زیاد باشد و یا زیربنای آپارتمان بیش از 120 متر باشد.
  2. در صورتیکه محل نصب پکیج بوتان در بالکن یا فضای باز باشد استفاده از پکیج فن دار الزامی است.
  3. فشار آب شهری درمحل نصب پکیج گازی باید حداقل 0.5 و حد اکثر 3.5 اتمسفر باشد.


در ادامه می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و تخصصی انواع مدل های پکیج دیواری بوتان به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پکیج-شوفاژ-دیواری-زمینی/پکیج-دیواری-بوتان



:: موضوعات مرتبط: پکیج , ,
:: برچسب‌ها: پکیج بوتان - بوتان - قیمت پکیج - پکیج - فروش پکیج - خرید پکیج - پکیج زمینی - پکیج دیواری - پکیج دیواری بوتان - خرید پکیج بوتان ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

همانطور که از نام مبدل حرارتی مشخص است، مبدل های حرارتی وظیفه تبادل حرارت بین دو سیال را بر عهده دارند. سیالات تبادل کننده حرارت می توانند آب، گاز، روغن، هوا و ... باشند.

مبدل حرارتی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام به انواع مبدل های حرارتی با جریان همسو، ناهمسو و منقطع تقسیم میشوند.

  1. مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell & tube heat exchangers)
  2. مبدل حرارتی صفحه ای (Plate heat Exchanger)
  3. مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای (Fin Heat Exchanger)

 

مبدل حرارتی پوسته و لوله  (shell & tube heat exchanger) :


مبدل حرارتی پوسته و لوله  کاربرد وسیعی در صنایع شیمیایی مانند واحدهای تقطیر نفت خام دارد. این مبدل ها از یک مخزن استوانه‌ای شکل بزرگ (پوسته) در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده اند. سیال در داخل لوله‌ها حرکت می‌کند و بخار داغ بر روی لوله‌ها و درون پوسته جریان دارد. به علت تعداد زیاد این لوله‌ها و سطح تماس بالایی که ایجاد می‌کند، حرارت بخار به مایع داخل لوله منتقل شده و سبب به جوش آمدن مایع می شود.

مرسوم ترین مبدل های حرارتی ، مبدل های حرارتی پوسته لوله ای هستند که این مبدل ها بر حسب تعداد پاس های پوسته و لوله خود دارای انواع مختلفی می باشند و ساده ترین آنها، دارای یک پاس پوسته و یک پاس لوله است. در این مبدل ها معمولا دیواره هایی نصب می شوند تا با ایجاد تلاطم و ایجاد مؤلفه سرعت عرضی در جریان ، ضریب جابجایی سیال در قسمت پوسته افزایش یابد که به این دیواره ها بافل (Baffle) می گویند. مبدل های حرارتی دیواره دار(Baffle) معمولا با یک پاس پوسته و دو پاس لوله و یا با دو پاس پوسته و چهار پاس لوله تولید می شوند.

در مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای بافل (صفحات هدایت کننده جریان)، جریان سیال سمت پوسته به صورت متقاطع با لوله ها در بین دو بافل مجاور جهت داده می شود.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار هستند، زیرا در این مبدل ها فقط به یک صفحه لوله نیاز است . سطح داخلی لوله ها به دلیل خم U شکل تند، نمی توانند با وسایل مکانیکی تمیز شوند.در این مبدل ها تعداد زوجی از گذر های لوله به کار می رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای آرایش های مختلف از نظر جریان سیال در سمت پوسته و سمت لوله می باشند و براساس سطح انتقال حرارت ، فشار کاری ، افت فشارکویل ، شیوه های ساخت و هزینه کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری ، مورد انتخاب و استفاده قرار می گیرند. بافل ها در مبدل های پوسته و لوله برای افزایش ضریب انتقال گرما در سمت پوسته و همچنین برای مستقر نگه داشتن بهتر لوله ها استفاده می گردند.

مزایای مبدل حرارتی پوسته و لوله

 

  1. ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت در حجم کم
  2. قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد
  3. به راحتی تمیز می شوند.

 

مبدل حرارتی صفحه ای و انواع آن :


مبدل حرارتی صفحه ای که بیش از صد سال است در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار عمدتا شامل دو مدل واشری (Gasket) و جوشی (bruzzed) می باشد.

مبدل های حرارتی صفحه ای واشری یا گسکتی عمدتا در صنایعی مانند صنایع غذایی ، صنایع پتروشیمی، رنگ صنایع خودروسازی ، صنایع نفت و... مورد استفاده قرار می گیرند، که بدلیل دارا بودن هزینه فریم نسبت به مبدلهای حرارتی جوشی، حتی در سایز و ظرفیت مشابه دارای قیمتهای بالاتری می باشند. البته مزیت مبدل های حرارتی صفحه ای واشری (Gasket) نسبت به جوشی قابلیت افزایش ظرفیت، تعمیر و سرویس و شستشوی راحت آنها می باشد.

مبدل حرارتی صفحه ای بدلیل دارا بودن ضریب کلی انتقال حرارت بسیار بالا،ابعاد بسیار کوچکترو راندمان بالاتر نسبت به مبدل های حرارتی رایج پوسته و لوله ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) خصوصا" در صورت نصب سختی گیر در مسیر آب سرد ورودی آنها قادر هست به صورت لحظه ای آب گرم مصرفی مورد نیاز را بدون نیاز به ذخیره سازی ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) ، بصورت کاملا" بهداشتی به مصرف کننده عرضه نمایند.

مبدل حرارتی جوشی عمدتا برای تامین آب گرم مصرفی در ساختمانها،گرمایش آب استخرها،سیستمهای گرمایش از کف ،خنک کاری روغن ، بعنوان اواپراتور و کندانسور در چیلر ها و.... مورد استفاده قرار می گیرند، که بجز مورد آبگرم مصرفی باید در بقیه موارد بصورت موردی دقیقا محاسبه گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی ، تصاویر و قیمت مبدل حرارتی در معتبرترین برندها و انواع مدل ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان بامین تهویه بهره مند شوید.

قیمت انواع مبدل حرارتی



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

جستجو در مورد دستگاه تصفیه هوا ی مناسب برای نیازهای شما با قیمت مناسب ، بسیار مهم است ، به خصوص که بیش از 14 روش تصفیه هوا و تصفیه کننده های متعدد وجود دارد که با هر تکنیکی همراه هستند ، اما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در دسترس است ، می توان جستجوی شما را محدود کرد. موارد زیر برخی از فاکتورهایی است که باید در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب در نظر بگیرید.

 

قبل از جستجوی بهترین دستگاه تصفیه هوا ، آنچه نیاز دارید یا می خواهید را برای خود مشخص کنید.

دستگاه های تصفیه هوا می توانند در تغییرات مختلف و در نتیجه با هزینه های مختلف خریداری شود. برای یافتن مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا برای نیازهای شما ، توصیه می شود که نیازهای خود را دقیقاً مشخص کنید.

دستگاه تصفیه هوا

آیا چیزی را می خواهید که ذرات مضر را از بین ببرد یا از بوی بد موجود در محیط خلاص شوید؟ آیا می خواهید از شر قالب ، گرد و غبار ناشی از آلرژی یا شوره حیوان خانگی خلاص شوید؟

سپس باید اندازه ، وزن و رنگ دستگاه تصفیه هوا و همچنین کنترل نویز را در نظر بگیرید.

هنگامی که نیازهای خود را برای تصفیه هوا مشخص کردید ، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید. در حالت ایده آل ، یک دستگاه تصفیه هوا که تمام نیازهای شما را با قیمت مناسب یا ارزان انجام می دهد ، تصفیه کننده مناسب برای شما خواهد بود.

حتما تحقیق کنید که آیا ممکن است فیلتر دستگاه تصفیه هوا مورد نظر تعویض شود؟ چندوقت یک بار باید تعویض شود؟ و قیمت هر فیلتر چقدر است؟ یک دستگاه تصفیه کننده ممکن است در ابتدا ارزان به نظر برسد ، اما ممکن است نگهداری آن پس از ادامه استفاده از آن گران تر باشد.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا دستگاهیست که برای یک اتاق در نظر گرفته شده است.

توصیه می شود قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا چیزی را که از تصفیه کننده خود می خواهید تعیین کنید و یکی را خریداری کنید. قیمت دستگاه های تصفیه هوا بسته به اهداف آنها ممکن است متفاوت باشد.

بهترین فیلترهای تصفیه هوا دارای فیلترهای HEPA (هوا با ذرات با راندمان بالا) هستند.

فیلتر HEPA ذرات تله را که در تصفیه هوا بسیار مؤثر است فیلتر می کند. این فیلترها می توانند تقریباً 100درصد آلاینده های هوا از جمله گرده ، قالب ، اسپورها ، شوره حیوانات خانگی و کنه های گرد و غبار را از بین ببرند.

آنها می توانند ذرات به قطر 3/3 میکرون را از بین ببرند ، یک مزیت قابل توجه است زیرا آلاینده های هوا با این اندازه می توانند باعث بیماری های تنفسی به اندازه جدی آزبست شوند.

دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA از فن استفاده می کنند تا آنها را درون فیلترهای خود بکشند و آنها را به داخل دستگاه به دام بیاندازند. این برای محیط زیست فرآیند بهتری است زیرا ازن تولید نمی کند. این دستگاه ها علاوه بر آن که به سرعت و بی سر و صدا هستند ، یک وسیله ایده آل در یک خانه هستند.

با این حال ، دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA به طور کلی نیاز به انرژی زیادی دارند ، به سختی در از بین بردن دود تنباکو یا بوهای خانگی مفید هستند و هر چند سال یکبار نیاز به تعویض فیلترهای آنها دارند ، اگرچه بعضی از فیلترها قابل شستشو هستند.

دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای HEPA مورد علاقه مشتری است زیرا اکثریت زیادی از آلاینده ها را به صورت آرام و کارآمد از هوا خارج می کنند ، اما در استخراج دود دخانیات یا بو از محیط به اندازه کافی مؤثر نیستند.

 

از خرید دستگاه تصفیه هوا که به جای فیلترهای HEPA از فناوری الکترونیکی استفاده می کند ، خودداری کنید.

دستگاه های تصفیه هوایی که از فیلترهای HEPA استفاده نمی کنند ، در مقایسه با دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای HEPA ، نتیجه رضایتبخش کمتری خواهند داشت.

در عوض ، آنها از فناوری الکترونیکی برای برطرف کردن تغییر ذرات استفاده می کنند تا در مبلمان ، کف و لباس شما گیر بیفتند ، نه در خود دستگاه. این ممکن است خیلی مؤثر نباشد زیرا ذرات اگر به اندازه کافی سریع از بین نروند ، می توانند به هوا بازگردند.

مگر اینکه خانه خود را از گرد و غبار خالی کنید ، خرید دستگاه تصفیه هوا که از فناوری الکترونیکی استفاده می کند و از فیلترهای HEPA استفاده نمی کند، توصیه نمی شود زیرا باعث می شوند ذرات موجود در هوا به جای اینکه در دستگاه تصفیه هوا گیر بیفتند ، روی مبلمان مستقر شوند و این موضوع سبب می شود که ذرات دوباره به هوا برگردند.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , قیمت تصفیه هوا , تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

یونیت هیتر یک دستگاه گرمایشی با راندمان بسیار عالی می باشد. از یونیت هیتر در فصل های سرد سال ( زمستان و پاییز ) جهت ایجاد گرمای مناسب و دمای دلخواه برای سالن های ورزشی ، سوله ها، سالن های تولیدی و اماکن عمومی با ارتفاع بالا استفاده می شود. یونیت هیتر بعنوان یکی از مدرن ترین سیستم های گرمایشی در صنعت تهویه مطبوع شناخته شده وبه علت خصوصیات ظاهری و قدرت تولید گرما و سرعت بالای پرتاب هوا بسیار پر طرفدار می باشد. این دستگاه با توجه به محل قرار گیری و نوع کاربری می تواند به صورت دیواری، سقفی و ایستاده طراحی وتولید گردد.

 

یونیت هیتر

کاربرد یونیت هیتر

 

از یونیت هیتر برای گرمایش و تامین گرمای مورد نیاز سالن های تولید، استخرها، سالن های ورزشی، انبارهای نگهداری دارو ، کارگاه های صنعتی و کارخانه های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

یونیت هیتر ها می توانند از نظر نوع سیالی که در کویل های دستگاه در جریان است متفاوت باشند وبا توجه به امکانات پروژه مورد نظر می توان بابت کویل گرمایش از آب داغ ، بخار و روغن داغ استفاده نمود . البته در یونیت هیتر آب گرم به علت فشار کاری کمتر بطور معمول از کویل با لوله های مسی با ضخامت مناسب استفاده می شود و در یونیت هیتر های بخارو روغن داغ به علت فشار کاری بالاتر از کویل با لوله های استیل استفاده میکنند. کویل های سیستم برای انتقال گرما به بهترین شکل ممکن با فین های آلومنیمی پوشانده می شوند که تراکم این فین ها 8/10 یا 16  فین در هر اینچ می باشد که این موضوع خود در عملکرد یونیت هیتر تاثیر به سزایی دارد.

نحوه عملکرد یونیت هیتر

در یونیت هیتر Unit Heater برای تولید گرما ابتدا سیال با دمای مناسب از کویل های دستگاه عبور کرده و باعث گرم شدن فین های کویل می گردد.

لازم به ذکر است این سیال می تواند آب گرم ، بخار یا روغن داغ باشد که این موارد از طریق لوله کشی از موتور خانه مرکزی یا لوله کشی از طریق روغن داغ یا بخار موجود در فرایند به یونیت هیتر رسانده می شود. پس از گرم شدن فین های کویل، جریان هوایی مناسب ایجاد می شود تا گرما از سطح فین ها در محیط مورد نظر توزیع پیدا کند. برای ایجاد جریان هوا از فن آکسیال یا همان فن محوری استفاده می شود. این فن که میتواند بصورت دمنده یا مکنده باشد با دورهای 1400 و 900 دور انتخاب می گردد که در مواقع لازم برای کاهش تولید صدا پیشنهاد میگردد از فن 900 دور استفاده گردد تا صدای تولیدی در محیط کار آزار دهنده نباشد.

در یونیت هیتر اغلب از فن های بی صدا وکم صدا استفاده می کنند. جریان هوای تولید شوده توسط پروانه آکسیال از مسیر بین فین های کویل عبور کرده و با توجه به آنکه در زمان عبور گرمای مناسبی دریافت می نماید و با توزیع در محیط  پس از مدتی گرمای یکنواختی در محل مورد نظر ایجاد میشود.

اجزای یونیت هیتر

  1. بدنه اصلی که از ورق فولادی با ضخامت مناسب ساخته شده وبا رنگ کوره پوشش داده میشود البته در مواردی از بدنه فایبر گلاس هم استفاده میگردد.
  2. هواکش آکسیال یا محوری که بصورت پروانه فلزی و موتور اکسترنال در نوع 5 و 7 پره مورد استفاده قرار میگیرد.این پروانه ها با دور های 900 و 1400 بطور معمول مورد استفاده در یونیت هیتر می باشند.
  3. کویل حرارتی که از لوله های مسی یا استیل با پوشش های آلومنیمی یا همان فین که سبب انتقال بهتر گرمای می شوند.
  4. دمپر خروجی هوا در واقع هدایت کننده وجهت دهنده هوای خروجی از یونیت هیتر می باشد که بصورت دستی و اتومات قابل تنظیم است.
  5. لوله ورودی و خروجی سیال که در قسمت بدنه نصب شده وسیال را وارد کویل می نماید

 

انواع سیال در یونیت هیترها  

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم سیال مورد نیاز جهت گرمایش کویل های یونیت هیتر می تواند آب گرم،  بخار آب داغ ویا روغن داغ باشد. منابع تولید مبدل گرمایی می تواند شوفاژ خانه ، بویلر، دیگ بخار و یا پکیج باشد. که با توجه به میزان سیال مورد نظر، میزان بار گرمایی مورد نیاز محیط محاسبه میشود. 

نکات مهم در انتخاب یونیت هیتر

به بطور کلی یونیت‌ هیتر جهت ایجاد گرمایش در سالن‌های تولید کارخانجات، کارگاه‌ها، انبارها، فروشگاه‌های بزرگ و ….مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به فضای که دارید و محلی که قرار است دستگاه نصب شود می بایست نوع یونیت هیتر را انتخاب نمایید ؛ یونیت‌های هیتر دیواری, سقفی و صنعتی تامین آب گرم یا بخار ورودی به کویل هر یک از یونیت‌های هیتر توسط لوله کشی با قطر مناسب از محل موتورخانه مرکزی تا کویل آب گرم ( یا بخار ) برای هر یونیت هیترباید اجرا ‌گردد. برای محاسبه تقریبی ظرفیت گرمایش مورد نیاز سالن جهت نصب یونیت هیتر بر اساس شرایط دمای منطقه جغرافیایی (دمای هوای طرح خارج زمستان)، ابعاد و نوع کاربری فضای سالن (دمای طرح داخل)، نوع مصالح به کار رفته در ساخت سالن و … می‌توانید با نظر کارشناسان تاسیسات به ازای هر مترمکعب از حجم هوای سالن حدود 250 تا 350 btu در هر ساعت ظرفیت گرمایش در نظر بگیرید .برای مناطق سردسیر مانند کرج، قزوین، تبریز، مشهد و … به ازاء هر مترمکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 300  بی تی یو و برای مناطق معتدل تر و جنوبی ایران به ازاء هر مترمکعب از فضای سالن در هر ساعت حدود 200بی تی یو گرمایش بگیرید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت یونیت هیتر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید

http://www.bamintahvie.com/category/heating/یونیت-هیتر-آبگرم-بخار

 



:: موضوعات مرتبط: یونیت هیتر , ,
:: برچسب‌ها: یونیت هیتر , قیمت یونیت هیتر , فروش یونیت هیتر , خرید یونیت هیتر , یونیت هیتر آبگرم , یونیت هیتر بخار ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

مبدل حرارتی صفحه ای به عنوان یکی از تجهیزات تولید و تامین آب گرم در موتورخانه می باشد. نصب مبدل حرارتی، دارای جزئیات منحصر به فردی می باشد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

در هنگام  نصب مبدل حرارتی صفحه ای ، از فیلتر صافی مناسب با توری از جنس فولاد ضدزنگ استفاده می شود.

هنگام راه اندازی مبدل حرارتی صفحه ای موتورخانه، بهتراست  بر روی ورودی ­ های سیال از صافی استفاده کنید. حتی در صورت تمیز و عاری از ذرات آلودگی بودن سیال به کار رفته، همیشه این امکان برای مبدل آکبند وجود دارد که ذراتی در سیستم باقی بمانند. احتمال این امر وجود دارد که این ذرات  به داخل مبدل حرارتی پمپ راه پیدا کنند و چنانچه در داخل آن گرفتار شوند، می توانند منجربه افت فشار، کم شدن بازدهی مبدل و یا آسیب دیدن مبدل شوند.

در زمان نصب مبدل های حرارتی صفحه ای تراز بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا می بایست توجه لازم مبذول شود . از دیگر اقدامات لازم در این مورد نبود امکان هوا گرفتن مبدل در طول مدت زمان بهره برداری از آن و همچنین نصب دستگاه سختی گیر در مسیر آب سرد ورودی می باشد.

توجه داشته باشید که هنگام نصب مبدل حرارتی ، کلیه شیرآلات و اتصالات را در جای دقیق خود قرار داشته باشند .

برای پیش گیری و جلوکیری از نشتی هنگام نصب، با استفاده از نوار تفلون به خوبی اتصالات را آب بندی کنید.

بهتر است که براساس دوره های زمانی ارائه شده توسط شرکت سازنده مبدل حرارتی تمیزکاری صورت پذیرد.

به هنگام بلندکردن و جابه جایی صفحات الزامی است مطابق با شیوه نامه سازنده و با دقت بسیار اقدام کرد تا به صفحات مبدل آسیبی وارد نگردد.

به منظور دسترسی و انجام تعمیرات باید فضای کافی و مناسب پیرامون مبدل فراهم باشد.

تمام اتصالات به مبدل حرارتی باید مجهز به شیر قطع کن باشند.

اتصالات بالایی در بالاترین نقطه باید شیر هواگیری داشته باشد.

برای جلوگیری از بروز پدیده ضربه قوچ در مبدل حرارتی توصیه می شود از شیرهای قطع سریع استفاده نشود.

بر اثر اختلال و نوسان شدید در دما و فشار سیستم ممکن است نشتی موقتی بوجود آید. به همین دلیل، بایستی از ایجاد موج شدید و ناگهانی فشار و دما در مبدل حرارتی پرهیز نمود.

بازدید از همه مجراها قبل از بستن اتصالات صورت گیرد که احیانا پلیسه و یا زائده ای در آن نباشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت مبدل حرارتی در انواع مدل ها و ظرفیت ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/مبدل-حرارتی-صفحه-ای



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

بدون شک یکی از نیازهای ضروری بشر در طول تاریخ، داشتن محیطی امن و راحت برای زندگی بوده و این نیاز در هزاره سوم، با ماشینی شدن زندگی و ضرورت استفاده از تاسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه ها روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

یکی از مواردی که همواره بر زندگی انسان ها تاثیر داشته، ایجاد گرمای مطبوع در فصول سرد سال است که در دوره های مختلف، با استفاده از فناوری ها، سوخت ها و تاسیسات مختلف به آن دست یافته ایم.

گرما بخشی از عوامل ایجاد رفاه در زندگی مابه شمار می رود که سهم عمده ای در هزینه های اقتصادی را از آن خود کرده است.

تولید و عرضه انواع دستگاه ها و تجهیزات تأسیسات گرمایشی ساختمان و تجهیزات موتورخانه مرکزی از گذشته تا کنون مورد توجه شرکت های سازنده تجهیزات تأسیسات گرمایشی قرار دارد و با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی ، شرکت های مختلفی اقدام به تولید محصولات و تاسیسات گرمایشی با کیفیت و کارایی بالا کردند که این امر سبب شد کاربران و مصرف کنندگان دایره انتخاب وسیع تری داشته باشند تا بهترین دستگاه ها و محصولات گرمایشی را متناسب با نیاز خود خریداری نمایند.

 

تاسیسات گرمایشی ساختمان

 

در ادامه به معرفی برخی از تأسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه و نحوه انتخاب متناسب با ظرفیت، کارکرد و استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

معرفی تأسیسات گرمایشی ساختمان

زمین در حال گرم شدن است و با تولید روزافزون گازهای گلخانه ای به بالاترین حد خود رسیده است. به همین جهت تغییرات آب و هوایی امکان پدیدار شدن تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد را در پی دارد و برای رویارویی با سرمای سخت زمستان باید با تهیه تاسیسات گرمایشی مناسب آماده باشیم.

پکیج گرمایشی 

یکی از تجهیزات گرمایشی پر مصرف و پرکاربرد در فصول سرد پکیج گرمایشی است که به تنهایی می تواند نقش موتورخانه ای کوچک را در منازل و ساختمان های اداری ایفا کند.     

از نظر نحوه قرارگیری، پکیج ها به انواع زمینی و دیواری تقسیم می شوند؛ بر اساس شرایط محیط و گرمای مورد نیاز هر واحد، می توان در یک ساختمان از هر دو نوع پکیج زمینی و دیواری استفاده کرد، با این تفاوت که پکیج های دیواری کم حجم تر بوده و قابلیت نصب راحت در فضای داخلی ساختمان نظیر آشپزخانه را دارا می باشند.

بطور کلی وظیفه پکیج ها تأمین آبگرم مصرفی ساختمان و گرم کردن رادیاتورها می باشد. با داشتن یک دستگاه پکیج و با عدم نیاز به تجهیزات موتورخانه مرکزی ، هزینه های لوله کشی ، دیگ آبگرم ، مشعل و … برای تاسیسات گرمایشی موتورخانه حذف می گردد.

امروزه شرکت های تولید کننده پکیج، محصولات خود را با بالاترین کارآیی و راندمان حرارتی و با حداقل مصرف سوخت تولید می کنند و همواره سعی می کنند با تولید دستگاهی باکیفیت بالاتر در رقابت با یک دیگر امتیاز بیشتری کسب نمایند و از اعتبار بالاتری بین مصرف کنندگان برخوردار باشند.

پکیج های دیواری و زمینی به دو دسته پکیج های فن دار و پکیج های بدون فن تقسیم می شوند. وجود فن در پکیج های فن دار، عامل تخلیه دود و گازهای سمی ناشی از احتراق از طریق دودکش های افقی می باشند.

پکیج های دیواری و زمینی از یک یا دو مبدل حرارتی بهره می برند؛ برخی از پکیج ها تک مبدل و برخی دیگر دومبدل می باشند و کارایی متفاوتی دارند. پکیج های دومبدل از دو مبدل حرارتی بهره می برند که یکی از این مبدل ها برای تأمین آبگرم مصرفی و دیگری برای گرم کردن رادیاتور ها به کار می رود. در ادامه تعدادی از برندهای معتبر که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند را نام میبریم.

پکیج های ایران رادیاتور ، پکیج های بوتان ، پکیج های شوفاژکار، پکیج های گرم ایران و … طبق آخرین استانداردها و فناوری های روز دنیا در ایران تولید می شوند و از محصولات خارجی با کیفیت در این زمینه می توان به پکیج های وایلانت، پکیج های آریستون، پکیج های بوش و… اشاره نمود.

مبدل حرارتی 

مبدل حرارتی  یکی از پرمصرف ترین تجهیزات در تأسیسات حرارتی می باشد ، که نقش اصلی در تبادل حرارت را ایفا می کند.

وظیفه مبدل حرارتی ، تبادل گرما بین دو سیال است که این سیال ها معمولا، آب، روغن، گاز و یا حتی هوا می باشند.

مبدل های حرارتی معمولا در سه نوع مبدل حرارتی پوسته و لوله، مبدل حرارتی صفحه ای و مبدل حرارتی پره ای تولید می شوند.

ایمکس، آلفالاوال، دانفوس، کومر و هپاکو، از برندهای معروف تولید کننده مبدل حرارتی هستند.

یونیت هیتر

ایجاد گرمایش در سالن  هایی که دارای تاسیسات موتورخانه مرکزی هستند بر عهده یونیت هیتر می باشد.

یونیت هیتر تولید گرمای لازم در سالن های کارخانه ها، فروشگاه های بزرگ و … را بر عهده دارد. این تجهیزات گرمایشی در انواع دیواری، سقفی و صنعتی تولید می شوند.

یونیت هیترها دارای مزایایی هستند که آنها را از رادیاتورها متفاوت می سازد.

یونیت هیتر به دلیل دارا بودن فن هوادهی دارای قدرت حرارتی خیلی بالاست؛ این قدرت حرارتی بالا کمک می کند تا توزیع گرما در محیط های بزرگ و حتی با ارتفاع سقف بلند به صورت یکنواخت صورت بگیرد.

یونیت هیترهای سقفی و دیواری فضای مفید  بسیار کمتری نسبت به دیگر تجهیزات گرمایشی اشغال می کنند.

یونیت هیترها با قابلیت پرتاب باد به صورت عمودی و افقی از سرعت بالایی در گرم کردن محیط مورد نظر برخوردارند.

یونیت هیتر بامین تهویه ، یونیت هیتر تهویه آریا، یونیت هیتر ساران، یونیت هیتر آذرنسیم، یونیت هیتر ساراول و یونیت هیتر صبافرین، از معروف ترین یونیت هیترهای موجود در بازار می باشند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و اطلاعات فنی محصولات به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پکیج-شوفاژ-دیواری-زمینی



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: پکیج , قیمت پکیج , پکیج دیواری , پکیج زمینی , پکیج گرمایشی , فروش پکیج , خرید پکیج , پکیج ایران رادیاتور , پکیج بوتان , بوتان پکیج , یونیت هیتر , مبدل , مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

ظرفیت دستگاه تصفیه هوا باید بااندازه فضای اتاق شما متناسب باشد

اگرچه ممکن است دستگاه تصفیه هوا را به تعداد اتاق های منزل بخرید ، ولی اگر قصد خرید یک عدد دستگاه تصفیه هوا را دارید، به احتمال زیاد از آن در جایی استفاده خواهید کرد که در تمام طول روز شما یا تمام خانواده خود در آن مکان باشید. این منطقه معمولاً اتاق نشیمن است.

یک دستگاه تصفیه هوا خوب باید مقدار زیادی ذرات را از هوا خارج کند و بهترین راه برای پیدا کردن وسیله ای که این کار را انجام می دهد ، جستجوی یک دستگاه تصفیه هوا است که برای اتاقی که قصد قرار دادن دستگاه تصفیه خود را دارید ، توصیه می شود ، مانند اتاق نشیمن. این تصفیه کننده ها بر اساس مساحت یک اتاق متفاوت هستند.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

بنابراین ، شما باید مساحت اتاق خود را اندازه گیری کرده و سپس یک دستگاه تصفیه هوا را پیدا کنید که بتواند هوا را در اتاقی با همین اندازه فیلتر و تصفیه کند.

توصیه می شود دستگاه تصفیه هوایی را پیدا کنید که توانایی تصفیه هوا را در ابعاد اتاق شما داشته باشد. از آنجا که افراد بیشتری در اتاقهای نشیمن خود از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنند ، پیشنهاد می شود اتاق نشیمن شما همان باشد که باید اندازه گیری کرده و یک دستگاه تصفیه مناسب را برای آن پیدا کنید.

فضای اطراف دستگاه تصفیه هوا برای جابجایی کافی باشد یا توانایی چسبیدن به چیزی محکم را داشته باشد.

در صورت تمایل به تهیه دستگاه تصفیه هوا ، باید در نظر بگیرید که قصد دارید دستگاه تصفیه هوا خود را کجا نصب کنید.

تصفیه کننده های تجاری وجود دارد که می توانند کوچک و بدون سر و صدا باشند زیرا آنها به تنهایی ایستاده اند و می توانند همانطور که می بینید جابجا شوند ، یا موارد بزرگتر موجود هستند که می توانند به AHU (واحد انتقال هوا) یا HVAC (گرمایش ، تهویه ، و غیره) وصل شوند. و در واحد تهویه مطبوع ، که در اکثر مشاغل مانند اقامتگاه های صنعتی ، پزشکی و تجاری می توان یافت.

هنگامی که یک دستگاه تصفیه هوا خوب پیدا کردید ، اطمینان حاصل کنید که فیلترها ، در صورت وجود برخی از آنها ، کارایی ، تمیز کردن و جایگزینی آسان دارند. در غیر این صورت ، ممکن است شما تلاش بیشتری را در مقایسه با آنچه لازم بوده و یا آنچه شما می خواهید انجام دهید.

اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه خود هستید ، ممکن است بخواهید به تصفیه های هوا که کوچک ، محجوب و آسان برای جابجایی هستند نگاه کنید. با این حال ، اگر به دنبال وسیله ای برای تجارت خود هستید ، ممکن است یک دستگاه تصفیه هوا بخواهید که بتواند به واحد AHU یا HVAC شما متصل شود.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , قیمت تصفیه هوا , تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

دستگاه تصفیه هوا آلرژن ها ، مانند گرد و غبار و بو را از بین می برد.

هنگامی که گرد و غبار ، گرده یا بوی حیوان خانگی را استنشاق می کنید ، بدن شما نسبت به تولید IgE ، آنتی بادی آلرژی واکنش نشان می دهد. واکنش های آلرژیک با این پاسخ همراه است

دستگاه تصفیه هوا مانند CritterZone می تواند بوی حیوانات خانگی را کاهش دهد ، که می تواند احتمال ابتلا به آلرژی را کاهش دهد. مشکل CritterZone این است که می تواند ازن ، یک ماده تحریک کننده آلرژی تولید کند.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

 

از طرف دیگر ، دستگاه های تصفیه هوا دیگری نیز وجود دارد که می توانند آلرژن هایی مانند دود دخانیات ، گرده ، کنه گرد و غبار و شوره های داخل خانه ها و مشاغل را بدون استفاده از ازن از بین ببرند.

تنفس در گرد و غبار ، گرده ، بوی حیوان خانگی و دود تنباکو می تواند باعث شود بدن شما IgE تولید کند که این امر واکنش های آلرژیک را نادیده می گیرد. برای مقابله با این واکنش ها ، بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا پیدا کنید که بتواند بدون رها کردن ازن این آلرژن ها را از بین ببرد.



دستگاه تصفیه هوا ، دخانیات و دود سیگار را به دام می اندازد ، از بیماری ریه جلوگیری می کند.

 

تنفس در دود تنباکو می تواند منجر به ایجاد بیماری انسداد مزمن ریوی و همچنین بیماری قلبی شود. سایر عوارض جانبی دخانیات یا دود سیگار شامل عفونت گوش ، آسم ، ذات الریه و برونشیت است.

 

دود دست دوم به همان اندازه برای کودکان خطرناک است به دلیل این واقعیت که هنوز ریه های آنها در حال توسعه است و تعداد تنفس آنها بالاتر از میزان بزرگسالان است. در همین حال ، افراد مسن در صورت مواجهه با دود دست دوم ، خطر بیشتری برای ابتلا به زوال عقل دارند.

دستگاه تصفیه هوا می تواند دود را با استفاده از فیلتر HEPA و کربن فعال شده از بین ببرد.

 

فیلترهای HEPA می توانند ذرات را در 3/3 میکرون از بین ببرند و دود سیگار در هر نقطه از 4 تا 01 میکرون باشد ، به این معنی که بیشتر دود سیگار یا دخانیات را می توان در یک دستگاه تصفیه کشیده و در آنجا گرفتار کرد.پ

 

کربن فعال همچنین می تواند دود سیگار را جذب کند زیرا در دمای بالا متخلخل می شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، آلاینده های هوا مانند مواد شیمیایی ، بو ، گازها و دود می توانند از کربن فعال شده عبور کرده و در سطح متخلخلی که ایجاد می کنند جذب شوند.

 

دستگاه تصفیه هوای خرگوش برای از بین بردن دود از خانه شما مناسب است زیرا هم فیلترهای HEPA و هم فیلتر کربن فعال شده مبتنی بر ذغال سنگ وجود دارد که از گلوله های ذغال سنگ برای تصفیه آلاینده های هوا معمول استفاده می کند.

 

هنگام استنشاق ، استعمال دخانیات و سیگار باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی مانند آسم ، برونشیت و زوال عقل می شود. کودکان و افراد مسن به دلیل سیستم تنفسی ضعیف آنها بیشتر از همه در معرض دود سیگار قرار دارند. دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای HEPA و کربن فعال در جذب و محافظت دود ایده آل است.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , قیمت تصفیه هوا , تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()